Citrix förändrar erbjudande för support och uppgraderingar

Markus Persson, Advitum
Citrix har under en period erbjudit två olika nivåer på underhållsavtal, Subscription Advantage och Software Maintenance. Från och med 1 juli 2017 kan man inte längre välja att köpa SA. För dig som Citrix-kund innebär det att du fram till siste juni har möjlighet att förlänga dina licenser enligt SA-modellen.
Alternativet är naturligtvis att köpa Software Maintenance (som för övrigt ersätts av Select Services) för att få ta del av de många fördelarna som det innebär i form av bland annat
- Fri teknisk support
- Enklare tekniskt stöd via Chat
- Online-verktyg för proaktiv monitorering och felsökning
- WEM (Workspace Environment Manager) som erbjuder stabilare Citrix-miljöer, läs mer HÄR
- Obegränsad online-utbildning
- Citrix App Layering för effektivare hantering av applikationer, läs mer HÄR
För hela listan med fördelar med Select Services, läs mer HÄR
Om det verkar lite rörigt eller om du vill diskutera lite mer detaljerat så ställer vi på Advitum självklart upp, kontakta oss så bokar vi en tid för en genomgång.
Tillbaka till nyheter